Části automobilu
Karoséria
Karoséria predstavuje u väčšiny súčasných automobilov jeho nosnú časť. Poskytuje priestor pro posádku a náklad a umožňuje montáž všech ostatních částí vozidla. Karoséria historicky starších vozidiel bola koncipovaná ako podvozková. Z nosných rámov z (predovšetkým ocelových) nosníkov, na ktorých boli pripevnené uzatváracie plechy, ktoré tvorili uzavretý priestor vozidla. Karoserie dnešních vozidel je koncipovaná ako samonosná, tj znamená, že neobsahuje nosný rám. Nosná funkcia preberá samotné kapotovacie plechy. Mezistupněm je karoserie polonosná. Rôzne časti karosérie sú vyrobené z rôznych materiálov. Používané sú bežné konštrukčné ocele, nízko a vysokolegované ocele, ocele s transformačne indukovanou pevnosťou, nerezové ocele, drobivá liatina, hliníkové alumíny, plasty aj. Karoséria má veľmi dôležitú úlohu pri zabezpečovaní aktívnej a pasívnej bezpečnosti vozidla. Proto obsahuje deformačné zóny, ktorých účelom je dosiahnuť čo najväčšie množstvo energie pri nehode.
Podľa spôsobu, akým sú v karoserii oddelené priestory pre motor, personál a náklad rozdeľujeme osobné vozidlá na:
jednopriestorové
Motor, posádka a náklad nie sú oddelené pevnými priečkami karosérie. Táto konštrukcia sa dnes už nepoužíva.
dvojpriestorová
Prostor pre motor je oddelený od priestoru pre posádku a náklad.
trojpriestorové
Oddelené priestory pre motor, nákladnú a nákladnú dopravu.
Podvozok
Podvozek vozidiel sa skladá z predných a zadných náprav, odpruženia, vozidiel, brzdových systémov a riadenia. Podvozok zásadným spôsobom ovplyvňuje jazdné vlastnosti vozidla.Predné náprava osobných automobilov je riaditeľná.
Podľa toho, akú nápravu je pohon a kde je uložený motor, rozlišujeme koncepci vozidla:
Klasická koncepcia
Motor, spojka a prevodovka sú umiestnené vpredu, rozvodovka vzadu. Hnací náprava je zadní. Prevod pohonného momentu z prevodovky na rozvodovku je kardanovým hriadeľom. Tuto koncepciu používajú napr. Vozy BMW a tiež napr. Vozy VAZ Lada 2101-2107.
Prední pohon
Všetky časti pohonu sú umiestnené pri predných hnacích nápravách. Tento koncept používa v súčasnosti veľké množstvo výrobcov. Motor je uložený vo väčšine prípadov, niekedy tiež pozdĺžne (Audi).
Zadní pohon
Všetky časti pohonu sú umiestnené pri zadnom pohone nápravy. Ak je motor umiestnený naprieč pred zadnou nápravou, konštrukcia sa označuje ako prevedenie s motorom v strede (napríklad Porsche Cayman).
Nápravy
Prenášejí tíhovú silu karosérie, hnacie, brzdné a inertačné sily. Svým pohybem umožňujú riadenie vozidla a odpruženie.