Historia
Najvýznamnejšia časť historických automobilov sa začala písať koncom 18. storočia, kedy sa uskutočnili prvé úspešné pokusy s vozidly poháňanými parnými strojmi. K ich prvým konstruktérom patrili Škot James Watt a Francouz Nicolas Joseph Cugnot. Jeho parný stroj uvezil v roku 1769 štyri pasažieri a dokázal vyvinúť rýchlosť až 9 km za hodinu.
Počátek 19. storočia bol stále doménou parných strojov, ktoré sa postupne zlepšovali a zrýchlili. Nič to nezmenilo na ich prevádzkovú náročnosť a ťažkopádnosť. Zvrat nastúpil v druhej polovici 19. storočia, kedy sa na stavbách podarilo zrealizovať prvé spaľovacie motory. V rokoch 1862 až 1866 vyvinul Nicolaus Otto prvý štvordobý spaľovací motor.
V roku 1887 úplne nezávisle od Karla Benzov začali automobilky stavať aj Gottlieb Daimler, ktorý spolupracoval pri výrobe motorov s Wilhelmom Maybachemom. V roku 1897 postavil Nemecký Rudolf Diesel prvý prevádzuschopný vznetový motor.
Začiatkom 20. storočia sa objavili aj prvé elektromobily. Soutěž mezi automobilmi s parným, elektrickým a spaľovacím motorom trval až do konca prvej desiatky 20. storočia. Poté začaly dominovať automobily so spalovacím motorom, aj keď z hľadiska efektívnosti prenosu energie je po dvadsaťročnom vývoji dvakrát výhodnejšie elektromobil.
V dvacátém storočí sa benzínom alebo dieselovým poháňaným automobilom stala najvýznamnejším dopravným prostriedkom. Revoluci vo výrobe a masové rozšírenie automobilov začal v USA Henry Ford tým, že vymyslel a vyrobil ľudovo dostupný automobil. Model Slavného Ford T bol uvedený na trh v roku 1908 a bol vyrobený až do roku 1927.